Versie (v.3.2) van kracht vanaf 15 november 2023
Webloyalty Sàrl, een bedrijf met een kapitaal van 100.000 Zwitserse frank, met statutaire zetel te Avenue Reverdil 8, 1260 Nyon, Zwitserland en ingeschreven in het handelsregister van Vaud onder nummer CHE-344.043.246, die Nederlandse consumenten het programma ‘Winkelen en Sparen' aanbiedt (hierna het ‘Programma' of de ‘Service'), is zich ten volle bewust van het belang dat zijn klanten-consumenten hechten aan het feit dat de persoonsgegevens die zij aan het bedrijf toevertrouwen in het kader van hun lidmaatschap van de Service, worden beschermd en worden gebruikt met kennis van zaken en met strikte naleving van de toepasselijke regelgeving. Webloyalty wenst in die zin, in het kader van dit privacybeleid (‘Beleid') die klanten en internetgebruikers die surfen op zijn Sites in te lichten over de verbintenissen die het aangaat om in alle omstandigheden een gepast niveau van bescherming van hun persoonsgegevens te verzekeren en tevens de waarborgen te bieden die vereist worden door de toepasselijke regelgeving.
Dit Beleid specificeert de voorwaarden waaronder Webloyalty de Persoonsgegevens van de Leden gebruikt in het kader van het verstrekken van het Programma en ook wanneer zij surfen op de Site van het Programma. Zoals aan de Leden werd meegedeeld toen zij lid werden, impliceert lidmaatschap van het Programma – behalve aanvaarding van de Gebruiksvoorwaarden Voor Lidmaatschap – ook de aanvaarding zonder voorbehoud van deze Privacyverklaring en Cookieverklaring. Wanneer een internetgebruiker op de Site van het Programma surft, betekent dat ook dat hij of zij zonder voorbehoud akkoord gaat met dit Beleid.
‘Toestemming' verwijst naar elke vrije, specifieke, geïnformeerde en ondubbelzinnige wilsuiting waarmee een natuurlijk persoon, door middel van een verklaring of door een duidelijke positieve handeling, aanvaardt dat persoonsgegevens die op hem of haar betrekking worden verwerkt.
‘Gebruiksvoorwaarden Voor Lidmaatschap' verwijst naar de gebruiksvoorwaarden die alle consumenten vooraf moeten aanvaarden voordat ze kunnen toetreden tot de Service (en er vervolgens Lid van kunnen worden) en van de voordelen ervan kunnen genieten.
‘Gegevens' verwijst naar i) de Persoonsgegevens van de Leden en hun Surfgegevens, alsook ii) de Surfgegevens van elke internetgebruiker die surft op de Site van het Programma.
‘Persoonsgegevens' verwijst naar alle informatie die, direct of indirect, betrekking heeft op een geïdentificeerde of identificeerbare persoon, in het bijzonder door verwijzing naar een identificator (zoals een identificatienaam of -nummer) die U Ons meedeelt in het kader van het Programma, en naar alle informatie die op U kan worden teruggevoerd en die Wij registreren in het kader van uw lidmaatschap.
‘Surfgegevens' verwijst naar de surfgegevens of sporen van navigatie die op U betrekking hebben en die via cookies, tracers en andere technologieën worden verzameld tijdens uw surfactiviteit op de Site van het Programma. Wij verzoeken U onze Cookieverklaring te lezen. Daarin vindt u welke technologie(ën) op de Site worden gebruikt, welke Surfgegevens worden verzameld en wat Wij daarmee doen.
‘Groep (Webloyalty)' verwijst naar Webloyalty en naar elk bedrijf dat, rechtstreeks of onrechtstreeks, zeggenschap uitoefent over Webloyalty of onder zeggenschap staat van Webloyalty in de zin van artikel L. 233-3 en volgende van het Franse Burgerlijk Wetboek.
‘Internetgebruiker' verwijst naar elke natuurlijke persoon, ongeacht of hij/zij al dan niet Lid is van de Service, die surft op de Site van het Programma.
‘Wetten inzake de bescherming van persoonsgegevens' verwijst naar het geheel van huidige en toekomstige wetten en voorschriften inzake de bescherming van de persoonsgegevens van consumenten en in het bijzonder de Europese Richtlijn 95/46/EG van het Europees Parlement en de Raad van 24 oktober 1995, de Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 (de ‘AVG') en alle secundaire wet- en regelgeving die deze eventueel zouden vervangen.
‘Lid' verwijst naar elke consument die toetreedt tot het Programma na hiertoe de Gebruiksvoorwaarden Voor Lidmaatschap en dit Beleid te hebben aanvaard.
‘Verwerkingsverantwoordelijke' verwijst naar de professional die het doel en de middelen bepaalt voor de verwerking in het kader van het verstrekken van het Programma aan de Leden. De contactgegevens van de verwerkingsverantwoordelijke worden vermeld in artikel 3 van dit Beleid.
‘Site (van het Programma)' verwijst naar de website die speciaal bestemd is voor het Programma en die toegankelijk is voor de Leden en voor bezoekers-niet-Leden op het adres: https://www.winkelenensparen.nl/.
‘Verwerking(en) van persoonsgegevens' verwijst in het kader van het verstrekken van het Programma en het ter beschikking stellen van de Site, naar elke bewerking of een geheel van bewerkingen met betrekking tot persoonsgegevens of een geheel van persoonsgegevens, al dan niet uitgevoerd via geautomatiseerde procedés, zoals het verzamelen, vastleggen, ordenen, structureren, opslaan, bijwerken of wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiden of op andere wijze ter beschikking stellen, aligneren of combineren, afschermen, wissen of vernietigen van gegevens.
‘U' verwijst, afhankelijk van de context waarin het wordt gebruikt, of naar de Leden, of naar de Internetgebruikers, of naar de Leden en de Internetgebruikers.
‘Webloyalty', ‘Wij' of ‘Ons' verwijst naar het Zwitsers bedrijf Webloyalty Sàrl, waarvan de contactgegevens staan vermeld in de inleiding van dit Beleid.
Meer concreet vindt U in dit Beleid (a) welke persoonlijke informatie Wij over U verzamelen; (b) hoe die wordt gebruikt; (c) aan wie Wij ze kunnen doorgeven; (d) hoe U de persoonlijke informatie die Wij over U bewaren kunt wijzigen en (e) wat uw opties zijn voor het ontvangen of weigeren van marketingcommunicatie.
Meer concreet vindt U in dit Beleid (a) welke persoonlijke informatie Wij over U verzamelen; (b) hoe die wordt gebruikt; (c) aan wie Wij ze kunnen doorgeven; (d) hoe U de persoonlijke informatie die Wij over U bewaren kunt wijzigen en (e) wat uw opties zijn voor het ontvangen of weigeren van marketingcommunicatie.
Als U vragen of verzoeken hebt in verband met dit Beleid of de manier waarop Wij uw Persoonsgegevens gebruiken, dan kunt U contact opnemen met onze Klantenservice op het adres ‘privacy@webloyalty.nl' (of met onze Functionaris voor gegevensbescherming (‘DPO') op het adres ‘FG@winkelenensparen.nl'). U ontvangt dan binnen maximaal dertig (30) dagen een antwoord.
De Persoonsgegevens die worden verzameld in het kader van uw lidmaatschap van de Service worden door Webloyalty elektronisch verwerkt om U de Service te verlenen in overeenstemming met de Gebruiksvoorwaarden Voor Lidmaatschap[JL1] , en in het bijzonder (i) om U in staat te stellen de Service te gebruiken, (ii) om uw voordelen te kunnen verwerken en de betaling van uw voordelen te kunnen vaststellen, (iii) om uw relatie met de Service te beheren en (iv) om U mededelingen te sturen met betrekking tot de Service (inclusief mededelingen met betrekking tot de facturering van lidmaatschapsgelden), de voordelen van de Service en/of de uitvoering van een bepaalde door U gevraagde transactie (bijvoorbeeld een verzoek om een bepaald voordeel te verkrijgen).
2) Wanneer verzamelen Wij uw Persoonsgegevens?
- Op het moment dat U zich aanmeldt bij de Service
Om Lid te worden van de Service moet een consument altijd online een toetredingsformulier invullen. Hij of zijn moet daarbij aan Webloyalty zijn/haar identiteit en contactgegevens (naam, voornaam, postadres en e-mailadres), bankkaartgegevens (bankkaartnummer en vervaldatum lidmaatschapsbijdragen voor de Service te kunnen innen) en een wachtwoord meedelen. Er kunnen aan het Lid ook demografische gegevens worden gevraagd (zoals leeftijd en land van verblijf) om te kunnen nagaan of hij/zij in aanmerking komt voor de Service. Het Lid zal ook zijn/haar bankrekeninggegevens moeten verstrekken, zodat Webloyalty voordelen die onder de Service zijn verworven rechtstreeks via bankoverschrijving kan betalen.
U moet die Persoonsgegevens meedelen als U wilt toetreden tot de Service (‘Essentiële Persoonsgegevens'), berichten met betrekking tot de Service wilt ontvangen en wilt genieten van de voordelen in het kader van de Service. Als U ons niet alle of een deel van deze Persoonsgegevens wilt verstrekken, kunt U niet toetreden tot de Service en/of kunt u geen betaling ontvangen van de voordelen in het kader van de Service.
- Tijdens uw lidmaatschap van de Service
Na de datum waarop U lid bent geworden van de Service, kan Webloyalty U vragen uw Persoonsgegevens te verifiëren of aanvullende persoonsgegevens te verstrekken (zoals uw geboortedatum, telefoonnummer, …) om met U te kunnen communiceren in het kader van uw lidmaatschap of om verzoeken in verband met voordelen te kunnen inwilligen, met name via onze Klantenservice.
Naargelang wat U in uw ledengedeelte ‘Profiel' hebt gekozen bij uw toetreding tot en/of tijdens uw lidmaatschap van de Service ontvangt U mogelijk reclameberichten van Webloyalty of van derden (‘Marketingcommunicatie'), waarvan de inhoud en het communicatiemiddel (e-mail, sms...) afhankelijk zijn van de keuzes die U vooraf hebt gemaakt (met dien verstande dat U nooit hoeft in te stemmen met het ontvangen van Marketingcommunicatie).
Voorafgaand aan het verzoek om Toestemming zal Webloyalty U informeren over het precieze commerciële doel dat het nastreeft en over de Persoonsgegevens die in dat kader zullen worden gebruikt. In zulk geval kan het mededelen van bepaalde Persoonsgegevens (bijv. demografische gegevens zoals leeftijd, geslacht en land van verblijf) optioneel zijn.
U kunt op elk moment uw keuzes wijzigen – en in voorkomend geval uw Toestemming intrekken wat betreft het ontvangen van alle of een deel van de Marketingcommunicatie – door die keuzes aan te passen in uw Ledengedeelte ‘Profiel' of door op de afmeldlink te klikken in de Marketingcommunicatie die U voorheen had aanvaard te ontvangen.
2) Marketingactiviteiten die Webloyalty met uw Toestemming kan uitvoeren
Tijdens uw lidmaatschap kunnen Wij U in de volgende gevallen vragen of U Marketingcommunicatie van ons wilt ontvangen:
- om U producten/diensten van Webloyalty of bedrijven van de Webloyalty-groep aan te bieden;
- naargelang het gebruik dat U ervan maakt en van de voorkeuren/interesses die U kiest of die U Ons meedeelt, zodat Wij U een betere service kunnen verlenen en U het meeste kunt halen uit het Programma. Het kan gaan om het soort evenement waarvoor U een reservering hebt gemaakt, de handelaar op wie U een beroep hebt gedaan, de plaats waar een evenement plaatsvindt, maar ook om andere gegevens afhankelijk van de manier waarop U het product/de service gebruikt;
- om U producten/services aan te bieden van onze partners of geselecteerde derde partijen;
- om U uit te nodigen om deel te nemen aan spelletjes en wedstrijden. Deelname aan die spelletjes en wedstrijden is vrijwillig en dus optioneel. Als U eraan deelneemt, vragen Wij U ons bepaalde Persoonsgegevens te verstrekken, zoals uw contactgegevens (naam, e-mail- en/of postadres). Wij zouden dan uw voor- en achternaam op de Site kunnen publiceren als U (één van) de winnaar(s) van het spelletje of de wedstrijd zou zijn, of op de website(s) waarop het spelletje of de wedstrijd plaatsvindt, of Wij zouden per e-mail informatie over het spelletje of de wedstrijd naar de deelnemers kunnen sturen. In dat kader kunnen Wij de services van externe dienstverleners gebruiken om die spelletjes en wedstrijden te houden, met dien verstande dat de externe dienstverleners uw Persoonsgegevens dan alleen mogen gebruiken voor de goede uitvoering van die spelletjes en wedstrijden en dit Beleid en de Wetten inzake de bescherming van persoonsgegevens moeten naleven.
Als U Ons uw Toestemming geeft om Marketingcommunicatie te ontvangen, kunnen Wij U nieuwe opties bieden met betrekking tot de manier waarop u die communicatie wilt ontvangen (met name per e-mail, sms of met de post).
Als U uw Toestemming hebt gegeven om Marketingcommunicatie te ontvangen, maar U nadien van gedachten verandert, kunt U op elk moment de voorwaarden wijzigen voor het ontvangen van die communicatie, of Ons zelfs melden dat U ze niet meer wenst te ontvangen (wat u ook rechtstreeks kunt doen via de afmeldlinks in al onze Marketingcommunicatie).
Dat is onder meer het geval wanneer Wij, in overeenstemming met artikel 9 van dit Beleid, na beëindiging van uw lidmaatschap van het Programma al uw persoonsgegevens of een deel ervan bewaren om te voldoen aan wettelijke verplichtingen en/of om ons te kunnen verdedigen bij eventuele vorderingen of geschillen met betrekking tot uw lidmaatschap.
Dat is ook het geval wanneer Webloyalty U per e-mail berichten stuurt over producten en diensten die vergelijkbaar zijn met degene waarop U al eerder hebt ingetekend (met dien verstande dat U in die berichten, via een afmeldlink onderaan de e-mailpagina, altijd de mogelijkheid wordt geboden U af te melden van het ontvangen van andere dergelijke berichten), of om U te vragen deel te nemen aan tevredenheidsenquêtes om de kwaliteit van het Programma en onze dienstverlening te evalueren (met dien verstande dat deelname aan tevredenheidsenquêtes altijd optioneel is).
Er is ook sprake van een gerechtvaardigd belang wanneer Wij – om de kwaliteit van onze services te controleren – telefoongesprekken met onze Klantenservice opnemen (in welk geval wij U bij het begin van het telefoongesprek daarover inlichten).
Wij beroepen ons ook op ons gerechtvaardigd belang om, zowel tijdens als na uw lidmaatschap en zolang dat nodig is, klachten die U met betrekking tot de inning van maandelijkse lidmaatschapsbijdragen in het kader van het Programma zou indienen bij uw bank en/of de uitgever van uw bankkaart (zoals VISA) en/of een of meer tussenpersonen die hen vertegenwoordigen, samen met hen te behandelen en op te lossen.
Wij beroepen ons ook op ons gerechtvaardigd belang wanneer Wij een profiel opstellen van de koopgewoonten en het koopgedrag (gedragsprofiel) van onze Leden in het kader van het Programma, met als doel hun gedrag te voorspellen om hen in de toekomst producten of services aan te bieden of aanbiedingen te doen die hen nog meer zouden interesseren en/of hen marketingcommunicatie toe te sturen, rekening houdend met hun in het verleden meegedeelde of vastgestelde gedrag en/of interesses in het kader van het Programma.
Wij beroepen ons ook op ons gerechtvaardigd belang wanneer Wij een profiel opstellen van uw koopgewoonten en koopgedrag (gedragsprofiel) in het kader van het Programma, met als doel uw gedrag te voorspellen om U in de toekomst producten of services aan te bieden of aanbiedingen te doen die U nog meer zouden interesseren en/of U, via verschillende communicatiekanalen (berichten op onze site, per e-mail, via de chatbot, enz.), marketingberichten te doen toekomen, rekening houdend met uw in het verleden meegedeelde of vastgestelde gedrag en/of interesses in het kader van het Programma. Wij delen U mee dat wanneer dergelijke berichten aan U worden verzonden op basis van uitsluitend geautomatiseerde verwerking, Wij er vooraf voor zullen zorgen dat (i) de gegenereerde beslissing geen nadelige rechtsgevolgen voor u heeft en U niet in aanmerkelijke mate treft, of (ii) als de gegenereerde beslissing wel dergelijke gevolgen heeft en/of u in aanmerkelijke mate treft, dat er vooraf passende maatregelen worden genomen om uw rechten, vrijheden en legitieme belangen te beschermen (in het bijzonder door U het recht te geven de gegenereerde beslissing opnieuw te laten onderzoeken door een persoon en/of door u de mogelijkheid te bieden de gegenereerde beslissing aan te vechten).
Wij beroepen ons ook op ons gerechtvaardigd belang wanneer Wij bepaalde van uw Persoonsgegevens gebruiken in het kader van uw lidmaatschap van het Programma om u op de hoogte te brengen van beschikbare voordelen voordat die verlopen en van lopende promoties of van nieuwigheden in het kader van het Programma.
Dit is ook het geval wanneer Wij vaststellen dat U al Lid bent van het Programma en wanneer U probeert nogmaals in te schrijven voor het Programma (in welk geval Wij U hierover zullen inlichten en Wij U kunnen voorstellen U in te schrijven voor een van onze andere programma's of services).
Als U ook analytische/marketingcookies (of andere vergelijkbare technologieën) aanvaardt die Wij op de websites van onze Partners zouden kunnen gebruiken (in de zin van de Gebruiksvoorwaarden Voor Lidmaatschap), zouden Wij U (als persoon) op die websites kunnen identificeren en uw Surfgegevens op die websites kunnen gebruiken (al dan niet in combinatie met bepaalde andere Gegevens van U in het kader van uw lidmaatschap van de Service) om U via reclamebanners op die websites bepaalde producten, services of aanbiedingen voor te stellen waarvan wij denken dat ze U mogelijk interesseren en waarvoor U in aanmerking zou komen.
De strijd tegen misbruik of frauduleus gebruik door een Lid van de Service en de bijhorende voordelen, in strijd met de Gebruiksvoorwaarden Voor Lidmaatschap, zowel tijdens zijn/haar lidmaatschap als daarna, volgens de bepalingen van de Gebruiksvoorwaarden Voor Lidmaatschap die nog steeds van toepassing zijn nadat het lidmaatschap is beëindigd, vormt ook een gerechtvaardigd belang dat Webloyalty nastreeft.
Dat is ook het geval wanneer Webloyalty uw Gegevens op een anonieme en samengevoegde manier gebruikt. Anonimisering is het proces waarbij Persoonsgegevens worden omgezet in geanonimiseerde gegevens, zodat noch U noch een andere persoon aan de hand van die gegevens kunnen worden geïdentificeerd. Wij voegen deze geanonimiseerde gegevens samen met andere gegevens voor statistische doeleinden om de kwaliteit van onze bestaande producten/services te verbeteren en nieuwe functionaliteiten en producten/services te ontwikkelen en voor algemene onderzoeksdoeleinden. Aangezien die gegevens geanonimiseerd zijn en U aan de hand van die gegevens niet kan worden geïdentificeerd, kunnen Wij die gegevens delen met andere bedrijven in onze Groep en met derden en partners.
Wanneer wij uw Persoonsgegevens voor deze doeleinden gebruiken, weet dan dat Wij er systematisch over waken dat uw belangen of fundamentele rechten en vrijheden betreffende uw Persoonsgegevens worden gerespecteerd en dat Wij, alvorens over te gaan tot deze Verwerking, een zorgvuldige beoordeling uitvoeren van de gevolgen voor uw belangen of fundamentele rechten en vrijheden.
In overeenstemming met artikel 21 van de AVG kunt U, als U dat wenst, bezwaar maken tegen de Verwerking van uw Gegevens voor de gerechtvaardigde belangen van Webloyalty door contact op te nemen met onze Functionaris voor gegevensbescherming. Dat bezwaar kan er ons echter toe verplichten uw lidmaatschap te beëindigen als Wij niet langer in staat zouden zijn U onze services te verstrekken.
Als Verwerkingsverantwoordelijke kunnen Wij ook worden verplicht uw Gegevens door te geven aan elke bevoegde overheid die Webloyalty daar, op wettelijke gronden, om verzoekt. Meer algemeen kunnen wij ook Persoonsgegevens over U Verwerken of doorgeven wanneer dat verplicht is op grond van bestaande of toekomstige regelgeving.
- aan onze medewerkers, waaronder met name de persoonsleden van onze Klantenservice die verantwoordelijk zijn voor het beheer van de Service en de relaties met de Leden;
- aan de bedrijven van de Webloyalty-groep die direct of indirect betrokken zijn bij het verstrekken van de Service aan de Leden (die namens Ons optreden als onderaannemers en uw Persoonsgegevens alleen gebruiken volgens onze instructies);
- aan onze leveranciers of dienstverleners (in het bijzonder de technische dienstverleners die verantwoordelijk zijn voor de beveiliging van onze netwerken en websites en de bankinstellingen die zijn belast met het innen van lidmaatschapsbijdragen en de uitbetaling van de voordelen), inclusief onze leveranciers van voordelen en/of kortingen, aan derden aan wie Wij vragen om namens ons de betalingen te verwerken die Wij doen of die U doet, evenals aan leveranciers van inhoud om Ons in staat te stellen U de Service te verstrekken;
- aan de Partner(site) waarop U ons aanbod hebt ontdekt voordat U zich daarvoor hebt ingeschreven op onze Site, onder de voorwaarden van artikel 4.3 hiervoor;
- aan uw bank en/of de uitgever van uw bankkaart (zoals VISA) en/of de tussenpersoon/personen die hen vertegenwoordigt/vertegenwoordigen, zodat ze/hij kan/kunnen reageren op eventuele verzoeken of klachten die ze/hij ontvangt/ontvangen in verband met de lidmaatschapsgelden die maandelijks van uw bankkaart worden afgeschreven in het kader van het Programma;
- als U eerder en uitdrukkelijk hiermee hebt ingestemd, aan onze marketingpartners om hen in staat te stellen U commerciële communicatie te sturen (de lijst met Persoonsgegevens over U die dan met die marketingpartners worden gedeeld, wordt altijd aan U meegedeeld als wij uw Toestemming hebben gekregen);
- aan de bevoegde overheden die daarom verzoeken als hun verzoek op een rechtsgrond berust.
Wij raden daarom elk Lid van het Programma aan om regelmatig zijn/haar ‘Profiel'-gedeelte op de Site te raadplegen om ervoor te zorgen dat zijn/haar Persoonsgegevens correct en up-to-date zijn, en die gegevens indien nodig te wijzigen (met dien verstande dat het niet mogelijk is de namen en voornamen te wijzigen die in het kader van een lidmaatschap van het Programma zijn geregistreerd). Telkens als een Lid in zijn/haar ‘Profiel'-gedeelte een wijziging aanbrengt in zijn/haar Persoonsgegevens, stuurt Webloyalty onmiddellijk een samenvatting van die wijziging naar het e-mailadres dat het Lid heeft opgegeven in zijn/haar ‘Profiel' -gedeelte.
In overeenstemming met artikel 20 van de AVG hebt U ook recht op de overdraagbaarheid van uw Persoonsgegevens. Dat betekent dat u het recht hebt om uw Persoonsgegevens te ontvangen in een gestructureerd, gangbaar en machineleesbaar formaat of, als dat technisch mogelijk is, die door te sturen naar een andere gegevensbeheerder dan Webloyalty.
Om die rechten uit te oefenen kunt u een mail sturen naar onze Klantenservice op het adres ‘privacy@webloyalty.nl' of kunt u zich wenden tot onze Functionaris voor gegevensbescherming. Wanneer U uw verzoek indient, is het belangrijk dat U uw voor- en achternaam, e-mailadres en indien mogelijk uw Lidmaatschapsnummer vermeldt en dat U tevens het e-mailadres vermeldt waarnaar Webloyalty zijn antwoord moet sturen. In overeenstemming met de huidige regelgeving en naargelang de uitgeoefende rechten moet het verzoek ook vergezeld gaan van een fotokopie van een identiteitsbewijs. U mag dan een antwoord verwachten binnen maximaal (1) maand nadat Wij u verzoek hebben ontvangen.
Als U Ons tijdens uw lidmaatschap verzoekt om Persoonsgegevens te verwijderen die essentieel zijn voor Webloyalty in het kader van de Service (lijst vermeld in artikel 4.1 hiervoor) of als U er bezwaar tegen maakt dat Wij alle of een deel van die gegevens gebruiken en Wij niet langer in staat zijn U onze diensten te verstrekken, dan zijn Wij genoodzaakt uw lidmaatschap van het Programma te beëindigen.
Merk op dat in dit kader verwerkingen kunnen plaatsvinden in de Republiek Ierland (waar de voornaamste servers van Webloyalty gehost zijn) of in Nederland (zodat Wij U een postadres in Nederland kunnen bieden waar U brieven of klachten naartoe kunt sturen). Opdat uw Gegevens in alle gevallen afdoende beschermd zouden zijn, zorgt Webloyalty ervoor dat die dienstverleners of onderaannemers in alle omstandigheden voldoen aan de Wetten inzake de bescherming van Persoonsgegevens door met hen bindende overeenkomsten voor gegevensdoorgifte (‘Overeenkomsten voor Gegevensdoorgifte') te sluiten en te controleren of zij die overeenkomsten daadwerkelijk naleven.
Voor het verstrekken van de Service moet Webloyalty alle of een deel van uw Persoonsgegevens doorgeven, of er op afstand toegang toe verlenen, aan Ontvangers van Gegevens die zich bevinden of actief zijn buiten Zwitserland of de Europese Unie (‘Doorgifte(n) aan een Ontvanger buiten de Europese Unie'), en in het bijzonder aan bedrijven van zijn Groep die gevestigd zijn in India en de Verenigde Staten (daaronder begrepen aan zijn moedermaatschappij WEBLOYALTY.COM, Inc.) en die betrokken zijn bij de hosting en het onderhoud van de Site en de systemen van Webloyalty, in de Filippijnen (waar de Klantendienst van Webloyalty wordt beheerd), of aan externe dienstverleners of onderaannemers die betrokken zijn bij het verstrekken van de Service (daaronder begrepen aan financiële dienstverleners die verantwoordelijk zijn voor het innen van lidmaatschapsbijdragen en voor de betaling van voordelen waarvan er sommige vanuit de Verenigde Staten werken).
Vóór elke Doorgifte aan een Ontvanger buiten de Europese Unie doen Wij het nodige om ervoor te zorgen dat uw Persoonsgegevens een passend beschermingsniveau genieten in de zin van de Wetten inzake de bescherming van persoonsgegevens. Zo is er sprake van een passend beschermingsniveau als uw Persoonsgegevens zouden worden doorgegeven naar een land/landen waarvan de wetgeving door de Europese Commissie wordt geacht een passend en voldoende beschermingsniveau te bieden.
Deze Doorgifte(n) buiten de Europese Unie kunnen ook worden uitgevoerd via juridische mechanisme(n) die door de Europese Commissie als passend en voldoende worden beschouwd om te garanderen dat uw Persoonsgegevens een beschermingsniveau genieten dat ten minste gelijkwaardig is aan het niveau dat binnen de Europese Unie of Zwitserland bestaat. Dat is het geval wanneer uw Gegevens buiten de Europese Unie worden doorgegeven aan Gegevensontvanger(s) met wie Webloyalty vooraf een contract heeft gesloten waarin de modelcontractbepalingen van de Europese Commissie (‘EU-modelcontractbepalingen') of hun equivalent in het Zwitsers recht zijn opgenomen.
Voor alle aanvullende informatie over de mechanismen die Wij gebruiken en over de garanties die Wij hebben ingevoerd wanneer Wij uw Persoonsgegevens buiten de Europese Unie doorgeven, kunt U contact opnemen met onze Functionaris voor gegevensbescherming.
Zo zullen de gegevens die U Ons hebt verstrekt toen U Lid werd (namelijk achternaam, voornaam, postadres, e-mailadres, bankgegevens), uw lidmaatschapsgeschiedenis en de uitwisselingen die U met Ons, en in het bijzonder met onze Klantenservice, hebt gehad in het kader van de Service (brieven, e-mails, telefoontjes, ...) voor dit doel worden bewaard tijdens de termijn die noodzakelijk is voor de hiervoor beschreven doelen, en in het bijzonder tijdens de maximale termijn die is vastgesteld in artikel 3:310 van het (Nederlands) Burgerlijk Wetboek (wettelijke verjaringstermijn van vijf jaar).
In voorkomend geval en onverminderd de bovenstaande bepalingen bewaren Wij ook de Persoonsgegevens die U Ons hebt meegedeeld en/of waarvan U het gebruik door Webloyalty hebt aanvaard om U Marketingcommunicatie te sturen die geen betrekking heeft op de Service, dit zolang als dat nodig is om U die communicatie te kunnen toesturen (en totdat U uw Toestemming om die communicatie te ontvangen intrekt)
- gegevensminimalisatie en gegevensencryptie/-versleuteling; Wij passen bijvoorbeeld veelgebruikte technologische beveiligingsnormen toe en gebruiken met name het TLS 1.2-encryptieprotocol bij het verzenden van uw Persoonsgegevens tussen onze Websites;
- de mogelijkheid om uw Persoonsgegevens op korte termijn te herstellen in geval van een fysiek of technisch incident;
- het regelmatig testen en evalueren van onze technische en organisatorische maatregelen om ervoor te zorgen dat uw gegevens onder alle omstandigheden beveiligd zijn.
In zulk geval moeten de Leden akkoord gaan met algemene voorwaarden die los staan van die van Webloyalty en die van toepassing zijn op het downloaden van dergelijke software of applicatie, en moeten de Leden akkoord gaan met de gebruiksvoorwaarden van de gebruikerslicentie voor de software of de applicatie en met het beleid inzake persoonsgegevens dat, in voorkomend geval, in die voorwaarden is opgenomen.
Wij vestigen hier de aandacht van de Leden op het feit dat de voorwaarden die gelden voor het downloaden en gebruiken van dergelijke software of applicaties kunnen verschillen van de voorwaarden die worden vermeld en toegepast op onze Site. Daarom raden Wij hen aan hiervan terdege kennis te nemen voordat ze die software of applicaties downloaden (met dien verstande dat Webloyalty in dit verband niet aansprakelijk kan worden gesteld voor de gevolgen die eventueel voortvloeien uit het downloaden of gebruiken van deze software of applicaties).
Als belangrijke wijzigingen in dit Beleid worden aangebracht die de manier kunnen wijzigen waarop Wij uw Persoonsgegevens verzamelen en gebruiken, stellen Wij U daarvan op de hoogte voordat ze van kracht worden, hetzij door een bericht op de Site te plaatsen (een bericht met daarin vermelding van de aangebrachte wijzigingen) hetzij door U hierover een e-mail te sturen.
Als U niet tevreden bent met het antwoord dat U hebt ontvangen of als U van mening bent dat Uw Persoonsgegevens niet werden gebruikt in overeenstemming met dit Beleid en daarom niet werden verwerkt in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving, dan kunt U, in overeenstemming met artikel 77 van de GDPR een klacht indienen bij de bevoegde toezichthoudende autoriteit in Nederland, namelijk bij de Autoriteit Persoonsgegevens op het adres Bezuidenhoutseweg 30, 2594 ND Den Haag Nederland en https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/.
uitgezonderd officiële feestdagen